Zwitserland verlaten en weer vertrouwd in Italié - Reisverslag uit Rome, Italië van Peter en Thea Deen - WaarBenJij.nu Zwitserland verlaten en weer vertrouwd in Italié - Reisverslag uit Rome, Italië van Peter en Thea Deen - WaarBenJij.nu

Zwitserland verlaten en weer vertrouwd in Italié

Door: DeDeentjes

Blijf op de hoogte en volg Peter en Thea

15 Augustus 2011 | Italië, Rome

Zaterdag 13 Augustus 2011

Vandaag hadden we geen zin om weer met de trein te gaan en gelukkig waren we nog in het bezit van onze NS-treincoupons.
Laten deze nu precies geldig zijn op de boot welke 5 minuten lopen van onze caravan vertrekt, zou dit toeval zijn, of is deze reis gewoon goed voorbereidt?
Deze boot vaart van interlaken-ost naar Brienz over de Brienzersee. Wij bivakkeren in Bönigen en dit is de tweede stop van de boot, daarna volgen er nog een aantal en dan eindigt of keert zo u wilt in Brienz. Over dit reisje doe je enkele reis ruim een uur en op de punt van de boot gezeten in het zonnetje met een heel klein beetje wind op de kop kun je je misschien voorstellen hoe lekker dat kan zijn.
Na aankomst in Brienz zijn wij gaan genieten van een heerlijk kopje koffie en een “stukje” apfelstrudel met vanille saus. Nou goed dat het tijd was voor onze lunch dus het ging er helemaal in maar wat een stuk!
Brienz is de stad van het houtsnijwerk, maar erg veel winkels etc. zijn daar niet van te vinden. Wel zijn er diverse houten beelden geplaatst door de hele stad, maar uiteindelijk bij een van deze schaarse winkels naar binnen gelopen en het ziet er prachtig uit maar gelukkig Zwitserse prijzen, dus we hebben er weer uitgebreid naar gekeken.
Na een uur en 45 minuten ging de eerste boot weer terug en deze hebben wij dan ook genomen en we hebben nog steeds alle geluk van de wereld ook vandaag is het weer uitstekend weer.
Na aankomst op de camping bleken we nieuwe buren te hebben, een wat ouder (dan wij dus is wel heel oud) echtpaar uit Zwitserland te zijn. Zij waren druk met het opzetten van hun eriba caravan. Even voor de niet kampeerders onder ons dit is een Caravan waarbij het dak uitgeschoven wordt als je op de plaats van bestemming bent. Zij hadden wat problemen met het opzetten van de voortent. Na iets later bleek was één van de ophangpunten aan de caravan afgebroken, dus mevrouw werd al heel nerveus want die wilde zo de nacht niet in, stel dat het gaat regenen of waaien, …. Je weet maar nooit.
Nu ben ik zo’n oude verzamelaar die weinig weggooit, dus even gezocht in mijn “oude meuk” en ja hoor nog een zakje met drie nieuwe ogen gevonden. Nou je snapt het we hebben vrienden voor het leven gemaakt. Voor een oogje van € 0,15 hebben we een heerlijke fles wijn gehad, van een kleine wijnboer bij hun uit het dorp, nog in de cadeau verpakking dus waarschijnlijk was hij voor hen zelf bij het avondeten.
Nu heeft Thea ze daarna ook nog even geholpen met het opzetten van de voortent (nee ik niet ik was bezig onze eigen luifel schoon te maken omdat we morgen naar Italië verkassen). En even ten overvloede, ze is er nu toch niet bij, als wij de voortent opzetten is Thea niet degene met de meest opmerkelijk ideeën, geeft even aan hoe deze mensen aan het stuntelen waren.
Onze conclusie van deze week in Zwitserland, een top vakantie land, zeker als je zoals wij mooi weer hebt, maar niet goedkoop. Helemaal super om te wandelen en te fietsen en natuurlijk ongelofelijk veel natuurschoon.

Zondag 14 Augstus 2011

Voor ons een reisdag, dus eigenlijk niet zo heel veel van te vermelden, ware het niet dat ik mijn navigatie systeem niet mee kan geven dat we met de caravan reizen. Dit betekend dat het toch iedere keer weer een verrassing blijft hoe we door de diverse landen gestuurd worden.
Nu stelt dat in Nederland niets voor, maar in een land als Zwitserland of Italië blijft dat toch een beetje oppassen. Ze hebben daar bergpassen waar je met de caravan echt niet overheen wilt/kunt.
Dus wij ons goed voorbereidt en een ANWB wegenboek van Europa gekocht, dan heb je in ieder geval nog de indruk dat je invloed kunt uitoefenen op de weg die je gaat rijden.
Wij vanmorgen op pad en aan de onderkant (zuidkant) langs de Brienzersee, dat leek ons een goed plan. Na enige tijd kregen we de keus tussen een aantal passen (die wil je dus niet) of via de snelweg naar Lutzern. En die natuurlijk genomen, nou ik weet achteraf niet welke weg moeilijker geweest zou zijn. De auto heeft zich super gehouden en verder geen problemen gehad, dus ja waar heb je het dan over?
Daarna de Gotthard tunnel, iedereen heeft het altijd over files en dus toch een beetje gespannen, hoe zou dit ons vergaan. Nou ……… niks aan de hand dus, is wel een fijn gevoel als je door deze 17 kilometer lange tunnel rijd.
Toen nog even het laatste stukje langs het Lago Maggiore, wij vonden het al vreemd dat we nog zo lang over zo weinig kilometers moesten doen. Ook daar kom je weer achter als je er bent, het was hier een daar een beetje smal en je mocht er maar 40 of 60 per uur, ja dan schiet het niet op.
Na aankomst onze caravan neer gezet met luifel, lekker rondje gelopen, biertje genomen, Lijkt wel vakantie. Begon het een beetje te miezeren, nu was dit al in Zwitserland voorspeld, dus ach het kan niet altijd goed zijn. Samen besloten even te laten verwennen en wij een pizza gehaald op de camping, (we zijn niet voor niets in Italië) Nou daar moesten we dus een uur op wachten, zal de laatste keer wel geweest zijn. Morgen koken we zelf of gaan we ergens anders eten.

Maandag 15 Augustus 2011

Na een stevig onweer vannacht en de daarbij horende regen zijn wij vanmorgen rustig op gestaan. Na een lekker ontbijt en onze eerste Nederlandse krant deze vakantie zijn we rustig op weg gegaan naar Verbania een plaats hier heel dichtbij. Daar hebben we lekker rond gelopen en gelukkig was het een feest dag hier in Italië en waren de meeste winkels dicht, is altijd goed voor je portemonnee!
Natuurlijk op een terras een lekkere lunch genomen, ja sinds onze kinderen niet meer mee gaan kan dat ….
Wel hebben we tegen elkaar gezegd dat het toch ook wel weer een feest der herkenning is om in het land van de chaos terug te komen, wat een verschil met Zwitserland. Overal mensen en gezelligheid, soms ook niet …
Na terug komst op de camping lekker naar het strandje geweest en ja hoor heerlijk het water in gegaan voor een verfrissende duik, het in ondertussen toch weer 29 graden. Wat een feest zo’n strand echt genieten dat koele water.
Uiteindelijk worden wij ook dit weer zat en lekker terug naar de caravan, voor een hapje en een drankje. Toen wij hier mee bezig waren hebben wij een tijdje zitten kijken naar een echtpaar wat zojuist was aangekomen en trachtte de tent op te zetten. Maar helaas het lukte totaal niet, mevrouw was bijna tot wanhoop gedreven. Ik kon dit niet meer aanzien en heb een buurman gevraagd of hij verstand had van tenten op zetten, had hij natuurlijk niet hij zag de bui al hangen.
Uiteindelijk heb ik hem toch over de streep kunnen trekken en wij hebben onze nieuwe buren geholpen. Ach wat kunnen mensen toch blij zijn met zo’n klein beetje hulp, ondertussen kan ik wel een scout worden, zo hulpvaardig deze vakantie, dat zal toch wel een keer overgaan?

• 16 Augustus 2011 - 06:46

Tamara:

ach wat zal het een verademing zijn geweest voor mam dat ze de buurtjes wel mocht helpen bij het opzetten van de tent...(even iets rechtzetten voor de lezers van dit profiel) wij ( thea, tam en mars) mogen zelden helpen want stel je voor...... We horen normaal gesproken enkel...." wacht even, ik kom eraan, dat kOmt zo wel, die doe ik zo wel even, laat maar even liggen, ik doe eerst bla bla bal" we hebben dus vaak weinig kans. Rechtzet punt nr. 2 lekker lunchen op terras.... Doen ze ook met de kinderen en laten dit vervolgens graag betalen door dezelfde kinderen;) hihihi ( koekje....deeg) nou verder zien de foto's er weer helemaal leuk uit en genieten jullie volgens mij lekker.... Tot het volgende verhaal( ik ga nu voor de laatste Keer een 5 sterren ontbijtje nuttigen) x

• 16 Augustus 2011 - 17:54

Corrie En Cor:

Wat een prachtig verhaal is het toch weer geworden. Ik zie alles voor me gebeuren zoals het beschreven wordt.
    Wij maken ook vaak van die taferelen mee op de camping maar ja de ervaring doet vaak wonderen.
    Ga zo door en er wordt een camping soap gemaakt van jullie vakantie verhaal.
    Als je figuranten moet hebben...........
    een fijn e vakantie verder.

• 17 Augustus 2011 - 19:37

Anda:

Tamara tipte me (gelukkig) dat jullie ook deze reis bijhouden via dit medium. En ik zit gewoon te genieten van jullie belevenissen en uitstapjes! Geweldig weergegeven hoor Peter, top! En ik begrijp dat Thea diegene is die de foto's neemt, top! Nog even lekker genieten en dan begint de terugreis alweer. Hele fijne dagen nog!