Cultuur, kayaken, moutainbiken en drijvende markt - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter en Thea Deen - WaarBenJij.nu Cultuur, kayaken, moutainbiken en drijvende markt - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter en Thea Deen - WaarBenJij.nu

Cultuur, kayaken, moutainbiken en drijvende markt

Door: DeDeentjes

Blijf op de hoogte en volg Peter en Thea

09 Augustus 2010 | Nederland, Amsterdam

De derde dag,

Van Ayutthya nar de provincie Kanchonaburi gereden. Onderweg een tussenstop gemaakt bij een van de drie oorlogsmuseums welke te maken hadden met de bouw van de spoorlijn zoals bekent van de "Bridge over the River Kwai". Het viel ons op dat na de britten de nederlanders de meeste militairen hadden verloren bij de aanleg van deze spoorlijn. En ik moet ook toegeven dat het zien van al deze foto's met leed en de vele graven echt indrukwekkend zijn.
Daar na doorgereden naar de river Kwai (spreek dit vooral niet uit op zijn nederlands, dan heb je het namelijk hier over de edele delen van een man, maar spreek dit uit als Kwee) Wij zijn dus gestopt bij de rivier en hebben daar de lunch genomen op een drijvend ponton, welke werd voortgetrokken door een longtail boot (zoals uit de james bond films). Nadat we onder de uit de film bekende brug zijn door gevaren, deze is trouwens een stuk minder indrukwekkend dan je op voor hand zou zeggen, zijjn we uitgestapt en hadden we even de kans om onze benen te strekken.
Hier even de echte toerist uitgehangen: even over de brug gelopen, foto-tje gemaakt en een markt met alleen maar nep spullen bezocht.

Hierna zijn we door gereden naar Wong Po, onderweg nog even gestopt bij een wilde apen kolonie en toe op naar het station. Daar "maar" drie kwartier gewacht op de trein, want deze was dus net niet optijd.

Met deze trein welke was uitgerust met echt werkende ventilatoren aan het dak, zodat we in ieder geval een beetje lucht stroom hadden, hebben we een ritje gemaakt over een originele stukje spoor, wat nog in gebruikt is.
Tijdens dit stukje hele mooie vergezichten gezien en twee Nederlandse meisje gesproken welke aan het back packen waren, zij hadden het reuze naar hun zin, werden door iedereen in dit hulpvaardige land uitstekend geholpen. Het zal ook wel mee geholpen hebben dat ze er goed uitzagen en heeel blond waren.

Na aankomst in ons eindpunt, zijn we op weg gegaan naar de boot welke ons naar ons hotel zou brengen. Ook dit was weer zo'n zelfde longtail boot en deze bracht ons naar Het River Kwai jungle hotel.
We waren van tevoren wel een beetje gewaarschuwd, in dit hotel was namelijk geen elektra etc etc. en omdat we met een bootje moesten konden we ook niet alle bagage mee.
Maar dit was wel zo'n idilisch plekje in de jungle gemaakt van bamboe, drijvend op het water echt een paradijsje.

Natuurlijk is het wel een beetje aanpassen als je om de toilet door te spoelen dit moet doen met een bekertje water en als de douche gewoon het koude water uit de rivier is, maar toch heeft het ook wel wat (voor twee dagen dan he!)

Bij aankomst eerst even gaan zwemmen in de rivier. Dit betekend: je in het water begeven daar waar het hotel begint (stroom opwaarts en er weer proberen uit te komen bij het laatste vlonder op een te klein trapetje en behoorlijk veel stroming)

Dag 4:
Wat wij niet verwachte is, dat we na gewekt te zijn konden genieten van een heerlijk ontbijtje: Geroosterde broodjes, gebakken ei (ik weet het meiden, ik heb hem even laten staan) plakje ham, boter en een jammetje (inderdaad geen rijst!!!!)

Vandaag hadden wij ons opgegeven om te kayaken en te mountainbicken. Op zich ben je al een beetje de kluts kwijt als je dat hier gaat doen natuurlijk, maar ja je bent jong (!?!) en je wilt wat.
Want wat wij ons niet hadden gerealiseerd is dat dit dus de heetste provincie van Thailand is en wij natuurlijk niet de jongste zijn van de groep. Maar er ging ook een Oma mee van 69 jaar dus wij hebben ons niet laten kennen, oma ook niet trouwens!

Na een kayak tocht van ongeveer 1,5 uur (gelukkig stroom afwaarts) zijn we even aan land gegaan en hebben onze kayaks ingeruild voor mountainbikes. O ja ik vergeet nog even te vertellen hoe goed wij samen konden sturen(?)
Voordat we op de fiets stapten kregen we nog even een fris doekje uitgereikt om het zweet af te vegen en een lekker ijskoud flesje met water, je weet niet hoe lekker dat kan zijn.

Wij dachten in het geheel geen pauze te krijgen maar gelukkig na tien minuten gefiets te hebben hadden we een koffie-/ plas pauze. Daarna onze reis vervolgt en het was soms best hard werken want het was niet alleen dalen maar soms ook behoorlijk klimmen.
Maar wat wij niet wisten: en einde van deze fiets tocht was gepland bij een prachtig resort met een overheerlijk zwembad. Daar hebben we dan ook dankbaar gebruik van gemaakt, helemaal top.
Na hier ook de luch gebruikt te hebben zijn we weer met ons bekende bootje afgezet bij het hotel.

Hier nog even lekker gerust en gezwommen en daarna heerlijk gegeten, dat is hier tot nu toe helemaal geweldig.

Na het eten zij we enthousiast gemaakt om naar een leuke voorstelling van de Monstam te komen, deze werken in het hotel en wonen hier vlak bij.
Natuurlijk zijn wij gegaan, je kan hier verder toch geen kant op en alleen maar bier drinken is het ook niet.
Nou ik kan je vertellen de 7,5 euro was weg gegooit geld!!!!!!!
Er waren 6 optreden van ieder 3 minuten van een dansgroepje wat ook nog probeerde te zingen (heeeeeel vals) helemaal niks dus maar daar door wel weer heel lachwekkend.

Dag vijf:
Na vertrokken te zijn uit ons hotel zijn we afgezakt naar het zuiden en hebben daar de drijvende markt bezocht. Erg leuk om te zien maar ook wel heel erg toeristisch. Maar je moet het gezien hebben het is wel heel erg Thais.
Daarna zijn we door gereden naar ons hotel waar ik nu even een stukje zit te typen.
Het is nu 20.00 uur dus ik denk dat ik even moet stoppen, dan ga ik Thea ophalen en gaan we lekker een hapje eten we zijn tenslotte vrij vanavond.

Tot een volgende keer

Thea en Peter

• 09 Augustus 2010 - 13:30

Tamara:

Potsie dikkie, jullie zijn gewoon op de drijvende markt geweest hihih. Ik begrijp dat jullie net zo'n optreden als wij hebben meegemaakt. Optreden van kinderen/volwassenen (lokale bevolking) waarbij het niveau beduidend/t laag is! Wij hebben in Thailand 2 keer zoiets meegemaakt. En idd vreselijk gelachen.

Ik kan me nogwel een kajak momentje voor de geest halen in Italie een jaar of 8 geleden dat jij samen met mama in de bood zat..... Maja oefening baard/t kunst he!

Ik heb o en o vanaaf gevraagt om te komen bbq-en want het is eindelijk een mooie dag!

Hoe gaat het met mam en de warmte? Alles went he.....(behalve een v.nt)

Nog heel veel plezier!

x Tamara

• 09 Augustus 2010 - 16:46

BAR:

Leuk om jullie verslagen te lezen en om jullie te volgen. Wat grappig dat daar de treinen óók niet op tijd rijden. Euhh maar je bent met vakantie hé, dus we zullen het niet over je werk hebben. Wel wat weinig over de apenkolonie verteld was daar enige herkenning?

groetjes BAR

• 09 Augustus 2010 - 18:08

Elly En Rob:

Wat een fantastische ervaring. Heerlijk om jullie verslagen te lezen. Als jullie weer thuis zijn verwachten we wel een demo van jullie van het optreden van de Monstam.

Heel veel plezier verder

warme groet Elly en Rob

• 09 Augustus 2010 - 18:37

Marsie:

hihi dit komt me inderdaad bekend voor het kajakken, zal vast veel pret hebben opgeleverd...

Super dat jullie het helemaal naar je zin hebben, geniet ervan!!